Hyundai Kona on Vuoden Auto Suomessa 2024

Julkaistu 15.12.2023

Yksi Autoverkkokaupan vuoden odotetuimmista uutuusmalleista, Hyundai Kona, palkittiin torstaina 14.12. Auto- ja liikennegaalassa Vuoden Auto Suomessa 2024 -palkinnolla. Täyssähköisenä sekä täyshybridinä saatava Kona keräsi Auto- ja liikennetoimittajat ry:n jäsenten äänestyksessä huikean 174 äänen äänisaaliin. Vuoden Auto Suomessa -äänestyksen tärkeimpänä valintakriteerinä oli rahalle saatava vastine.

”Uusi Kona on ollut erittäin odotettu automalli. Edellisen mallivuoden Konan myynti oli todella positiivista ja nyt auton kasvettua perheautoluokkaan, on sen asiakaskunta laajentunut entisestään. Autosta on myös erilaisia variaatioita eri tarpeisiin: Konasta on saatavilla sekä täyssähköinen, että hybridimalli, joilla se vastaa markkinoiden tarpeisiin hyvin” toteaa Autoverkkokaupan myyntijohtaja Sami Håkansson.

Yhä laajempi kohderyhmä

Uudistettu Kona on kasvanut tiloiltaan merkittävästi. Takamatkustajille on tarjolla edelliseen mallisukupolveen verrattuna peräti 7,7 cm lisää jalkatilaa ja auton tavaratilakin on kasvanut edellisestä mallisukupolvesta 30 prosentilla, ollen nyt 466 litraa. Täyssähköisen Konan toimintamatkakin on kasvanut peräti 514 kilometriin (WLTP). Håkansson toteaa Konan sopivan nyt entistä laajemmalle kohderyhmälle:

”Uusi Kona sopii niin kaupunkiautoksi, kuin perheautoksikin. Kona on myös oiva työsuhdeauto verotusarvojen alhaisuuden takia. Oikeastaan uusi Kona sopii kaikille”.

Valttina monipuolisuus ja hyvä hinta-ominaisuus-suhde

Auto- ja liikennetoimittajat ry:n raati kehui etenkin Konan monipuolisia voimalinjoja ja hyvää hinta-ominaisuus-suhdetta. Myös auton oivalliset sähköauto-ominaisuudet ja kasvaneet tilat keräsivät raadilta kiitosta. Håkansson uskoo tittelin näkyvän myös mallin myynnissä:

”Tittelin merkitys on näkynyt myyntimenestyksenä kaikissa autoissa, jotka sen ovat saavuttaneet. Suomalainen asiakas uskoo edelleen vahvasti alan asiantuntijoiden näkemyksiin. Ja kun automalli yleistyy kasvaneen myynnin kautta, niin kyllähän suomalainen haluaa ostaa auton, joka on myös naapurin hyväksymä.”

Uusi Kona nopealla toimituksella

Asiakas saa uuden Konan ajoonsa myös nopealla aikataululla: Autoverkkokaupan valikoimista löydät sekä hybridi- että täyssähköisellä voimalinjalla varustettuja autoja nopealla toimituksella. Uusi Kona on esillä kaikissa Autoverkkokaupan toimipisteissä.

Muuta ajankohtaista
Julkaisuvapaa 1.12.2023.